Just to update that I have found the issue with the poor starting.I had proved the glow plugs to be working fine, swapped out the controller for a known good one and still fault remained.Traced control and monitoring signal from ECU to controller and found both open circuit.Checked loom and found that where the loom drops down in front of engine it is cable tied to the A/C fan - looks as though vibration has caused the fan case to cut in to the loom and had cut through both the wires. Pulled through slack, cut back and soldered - all good now. ECU faults both cleared instantly.May give Renault CS a call today and see if it's a known fault on this model.....
Novidades? Nada??
(...)Esta situação é complicada, porque há vários factores em causa. Os motores diesel para começarem a trabalhar, é necessária a inflamação do diesel , que só se dá a uma determinada temperatura. É a conjugação da compressão e a temperatura do ar ajudada pelas velas de aquecimento, que se atinge essa temperatura. Se houver a falha de um destes factores será mais difÃcil a colocação do motor a trabalhar, isto nos motores convencionais, pois nos motores mais recentes quase que não é necessário o aquecimento pelas velas.No teu caso, convém verificares o estado das velas pois elas podem não estar boas, quem diz as velas diz também o modulo que controla o tempo que estão ligadas.A quente, o arranque é sempre mais fácil, pois as temperaturas dentro do motor já por si são mais altas.